Στην ανάπτυξη υπερβολικής ταχύτητας οφείλεται το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το περασμένο Σάββατο 13 Μαΐου, σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα που εστάλη σήμερα στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.
Η υπερβολική ταχύτητα φέρεται να είναι η αιτία για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο, που κόστισε τη ζωή σε 3 ανθρώπους.
Το μοιραίο τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, πριν καρφωθεί σε σπίτι στο Άδενδρο, πήγαινε με 144,3 χλμ./ώρα. Η κανονική ταχύτητα για το συγκεκριμένο σημείο υπολογίζεται ότι δεν πρέπει να ξεπερνά τα 60 χλμ./ώρα.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρουσίασε σήμερα τα πρώτα συμπεράσματα του πορίσματος που συνέταξε η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων.
Η προκαταρκτική Έκθεση Εκτίμησης παραδόθηκε στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, από το Γενικό Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών Θάνο Βούρδα, ο οποίος σήμερα το πρωί πραγματοποίησε ευρεία σύσκεψη με την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων και το σύνολο των Διοικήσεων των Σιδηροδρομικών Εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, η αιτία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα (144,343 χλμ./ώρα) της αμαξοστοιχίας τη στιγμή του συμβάντος.
Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη υπερβολικής ταχύτητας δεν είναι σίγουρο ότι οφείλεται αποκλειστικά στον ανθρώπινο παράγοντα. Στελέχη του οργανισμού, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφερε η «Καθημερινή», αφήνουν να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται ο μηχανοδηγός να μην αντελήφθη ότι εισήλθε σε παρακαμπτήριο δίκτυο λόγω προβλημάτων στην τηλεδιοίκηση - φωτοσήμανση, που έπρεπε να τον ειδοποιήσουν εγκαίρως.
Πάντως, σημειώνεται ότι η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων συνεχίζει εντατικά το έργο της και το τελικό πόρισμα θα κατατεθεί στις αρμόδιες Αρχές το επόμενο διάστημα.
Όσον αφορά τις εργασίες αποκατάστασης του δικτύου στην περιοχή του Αδένδρου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιβεβαίωσε ότι προχωρούν εντατικά όλες οι απαραίτητες εργασίες.
Συγκεκριμένα:
- Ολοκληρώνεται αύριο, Σάββατο 20 Μαΐου 2017, η απομάκρυνση του συρμού που εκτροχιάστηκε, ενώ έχει κατεδαφιστεί το κτήριο που «χτυπήθηκε».
- Έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής.
- Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης.
Το χρονικό του δυστυχήματος
Το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, στις 21:45 η αμαξοστοιχία Intercity I/C58 η οποία μετέφερε 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό και εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Άδενδρο Θεσσαλονίκης, ενώ στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο του ΟΣΕ το οποίο και διαπέρασε. Από τη σφοδρή πρόσκρουση σκοτώθηκε ο μηχανοδηγός και ακόμη δύο άτομα.